torek, 18. september 2018

Se uspešni vodje rodijo ali jih lahko ustvarimo?

Kakšne lastnosti potrebujete za uspešno vodenje ekipe oziroma podjetja? In kako se lahko izboljšate? S takšnimi in podobnimi vprašanji se sooča praktično vsak menedžer. Google je leta 2008 začel z raziskavo, ki je skušala najti najbolj natančne odgovore na ta vprašanja. 

S širitvijo podjetja rastejo tudi obremenitve menedžerjev

Za začetek so identificirali osem vedenjskih vzorcev njihovih najuspešnejših menedžerjev in nato skušali te vzorce razviti pri vseh menedžerjih. S časom so zaznali izrazite izboljšave pri zadovoljstvu in uspešnosti zaposlenih. S širitvijo podjetja so konstantno rasle tudi obremenitve menedžerjev, zato je Google nadaljeval z raziskavo in prišel do dodatnih spoznanj. 

Katere so lastnosti najboljših Googlovih menedžerjev?

1. Dober trener

Dober trener se skuša izogniti pasti reševanja vsake težave v ekipi, takoj, ko se ta pojavi. Namesto tega skuša omenjeno težavo izkoristiti kot učni moment. Ekipo skuša ob iskanju rešitev za težavo voditi in z njo izmenjevati informacije. Na ta način člani ekipe pridobijo dragocene izkušnje skozi celoten proces reševanja težave.

2. Svoji ekipi nudi svobodo in ni mikromenedžer

Dober vodja nudi svojim zaposlenim dovolj svobode – omogoča jim razvoj novih idej, eksperimentiranje in razvijanje lastnega sloga. Skuša jim zagotoviti vsa potrebna orodja, ki jih potrebujejo za opravljanje svojih nalog. Zaveda se, da vsi sovražijo mikromenedžerje.

3. Skuša ustvariti vključujoče okolje in izkazuje skrb za uspeh ter dobro počutje zaposlenih

Za uspešne vodje je ključnega pomena vzpostavitev zaupanja znotraj ekipe. “V ekipi, kjer se čuti psihološka varnost, se zaposleni lažje odločijo za večje tveganje pri sprejemanju odločitev. Prepričani so, da se nihče ne bo norčeval ali kaznoval zaposlenega, če bo ta naredil napako, postavil vprašanje ali postregel s kakšno novo idejo,” pravijo pri Googlu.

4. Produktiven in usmerjen v rezultate

Najboljši vodje naredijo tudi ljudi okoli sebe boljše. Pravočasno spoznajo, česa je njihova ekipa sposobna in uporabijo pravo mero čustvene inteligence, da motivirajo zaposlene in jim pomagajo izkoristiti ves njihov potencial.

5. Dober v komunikaciji – zna poslušati in deliti informacije

Uspešni vodje znajo prisluhniti – kar jim pomaga pri razumevanju procesov. Svoje znanje in izkušnje znajo deliti, saj se zavedajo, da je transparentnost koristna za ekipo kot celoto. Znajo pohvaliti, obenem pa tudi pravočasno ter konstruktivno izrazijo kritiko.

6. Podpirajo karierni razvoj

Investiranju v svoje zaposlene dajejo uspešni vodje velik pomen. Zavedajo se, da vsi zaposleni ne želijo slediti isti poti, zato jim zagotavljajo različne možnosti izbire. Ne zadržujejo svojih zaposlenih zaradi osebne koristi, temveč jih raje podpirajo in jim pomagajo pri uresničitvi ciljev.

7. Jasna vizija in strategija za podjetje

Uspešni vodje vedo, kam jih vodi pot, obenem pa poskrbijo, da to ve tudi celotna ekipa. Imajo realna pričakovanja glede ukrepov, potrebnih za izvedbo strategije, ter glede vloge vsakega posameznika pri izvedbi le-te.

8. Tehnične sposobnosti za pomoč ekipi

Dobro poznajo svoje delo in so usposobljeni za delo, ki ga nadzirajo. Uspešen menedžer se zaveda, da potrebuje čas za seznanitev z vsakodnevnim delm in izzivi svojih zaposlenih. S tem pridobi zaupanje ekipe. 


9. Odprtost za sodelovanje na vseh ravneh 


Pravi vodje vidijo širšo sliko in ne ustvarjajo nepotrebne tekmovalnosti z ostalimi ekipami v podjetju. Na ta način delajo za dobro celotnega podjetja.

10. Odločnost pri sprejemanju odločitev

Prevzamejo iniciativo in vodstvo. Sprejemajo zahtevne odločitve in pri tem poskrbijo, da vsi razumejo razloge za sprejemanje teh odločitev. Zavežejo se, da bodo trdno stali za temi odločitvami.

VIR: mladipodjetnik.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar