Pisanje za spletno stran je izjemno pomembno, a ni tako preprosto. Osredotočili se bomo predvsem na oblikovanje besedil za vstopno stran, medtem ko se bomo pripravi vsebin za podstrani, katerih namen je predstaviti vaše izdelke ali storitve, izognili. Priprava teh podstrani je nekoliko bolj preprosta, njihov namen je čim bolj celostno in jedrnato predstaviti vašo ponudbo kot tudi vaše podjetje.
Omejili se bomo torej predvsem na pravila pisanja za prvo, vstopno stran, na kateri se znajde vaš bodoči kupec, ko prispe na vaše spletno mesto. Ne glede na to, kaj konkretno je vaš posel, in ne glede na to, ali prodajate izdelke za splošno potrošnjo ali pa storitve, namenjene podjetjem, za vse velja nekaj temeljnih pravil, ki se jih morate držati, če želite, da bo vaša potencialna stranka razumela, kaj ji želite sporočiti.
Ključno je osrednje sporočilo vstopne strani
Vsekakor najpomembnejša stvar je oblikovanje osrednjega sporočila spletne strani – ta prva in ključna informacija naj bo vaša konkurenčna prednost. Pri tem imejte v mislih, da se je nekdo na vašem spletnem mestu znašel bolj kot ne namensko in ne po naključju. Tako kot vi po navadi ne vstopite z ulice v trgovino po naključju. To storite, ker iščete nekaj specifičnega, nekaj, kar bo rešilo potrebo, ki jo imate.
Zato morate obiskovalcu svojega spletnega mesta povedati, kaj je namen vaše spletne strani, torej kaj ponujate. Osredotočite se na to, kaj išče vaš obiskovalec. Na preprost način mu povejte, da imate tisto, kar išče.
Vsekakor najpomembnejša stvar je oblikovanje osrednjega sporočila spletne strani – ta prva in ključna informacija naj bo vaša konkurenčna prednost. Pri tem imejte v mislih, da se je nekdo na vašem spletnem mestu znašel bolj kot ne namensko in ne po naključju. Tako kot vi po navadi ne vstopite z ulice v trgovino po naključju. To storite, ker iščete nekaj specifičnega, nekaj, kar bo rešilo potrebo, ki jo imate.
Zato morate obiskovalcu svojega spletnega mesta povedati, kaj je namen vaše spletne strani, torej kaj ponujate. Osredotočite se na to, kaj išče vaš obiskovalec. Na preprost način mu povejte, da imate tisto, kar išče.
Uporabite kratko besedilo, ki nadgradi vaše osrednje sporočilo
Vsake konkurenčne prednosti ni mogoče opisati v manj kot desetih besedah. Pravzaprav je takšnih večina. Če je vaša ponudba obsežna, je bolje, da osrednje sporočilo oblikujete v bolj preprosti, nekoliko bolj splošni različici. V nadaljevanju pa dodate krajše besedilo, praviloma nekoliko nižje od osrednjega sporočila na vstopni strani, da bolj natančno pojasnite osrednje sporočilo in s tem tudi svojo ponudbo.
Bodite pozorni, da je to besedilo vidno hitro in takoj za osrednjim sporočilom na vstopni strani. Obiskovalec ne sme iskati nadaljnje razlage, temveč mora ta organsko slediti osrednjem sporočilu brez prevelikega vmesnega prostora.
Bodite pozorni, da je to besedilo vidno hitro in takoj za osrednjim sporočilom na vstopni strani. Obiskovalec ne sme iskati nadaljnje razlage, temveč mora ta organsko slediti osrednjem sporočilu brez prevelikega vmesnega prostora.
Pomagajte obiskovalcem najti, kar iščejo
Če vaša ponudba ne obsega ene same storitve ali izdelka, boste obiskovalcem ob naslednjem kliku morali ponuditi natanko tisto, kar najbolj ustreza njihovim konkretnim željam. Sliši se povsem logično, a veliko spletnih mest ne zadosti tej preprosti zahtevi. Uporabite navigacijske povezave za dostop do ključnih delov spletnega mesta v obliki, ki bo ustrezala večini vaših obiskovalcev.
Obiskovalec naj se ob prvem obisku počuti kot doma
Če niste velika in priznana blagovna znamka, se bo obiskovalec ob prvem obisku vašega spletnega mesta počutil negotovega. Spletno mesto mu mora dati potrditev, da je prišel na pravi kraj, da se lahko počuti mirnega in hkrati varnega. Predvsem pa je lahko prepričan, da bo našel, kar išče.
Prikaz različnih certifikatov kakovosti, priznanj ali drugih izkazov kakovosti vašega poslovanja ima velik psihološki vpliv na počutje obiskovalca, predvsem, če sta vaše podjetje in blagovna znamka zanj nekaj novega. Zato je tako pomembno pravilno oblikovanje osrednjega sporočila in dodatnega besedila, ki to sporočilo nadgradi. Pri tem se lahko sklicujete tudi na dolgo zgodovino poslovanja, število zadovoljnih ali pa izjave zadovoljnih strank, predvsem, če je vaša stranka znano podjetje.
Seveda gre pri zgornjih napotkih za precejšnjo poenostavitev dokaj kompleksne naloge. A vendar so temelj za dobro komuniciranje spletnega mesta.
Poglejmo še nekaj pomembnih izhodišč za stilistiko besedil na spletu. Tudi pri tem namreč obstajajo osnovna pravila, ki vam bodo pomagala, če se jih boste držali, vsebine za spletno mesto pripraviti na ustrezen način.
Bodite kratki, jasni in jedrnati
Ne dolgovezite, povejte, kar želite sporočiti, brez nepotrebnih pridevkov ali dodatnih opisov. Zapomnite si: manj je več.
Tvorite kratke odstavke: spletna stran, namenjena prodaji, ni novičarska spletna stran, na kateri uporabniki berejo novice. Skušajte oblikovati odstavke tako, da ne bodo vsebovali več kot štiri, največ pet stavkov.
Uporabljajte kratke stavke: predolgi stavki, ki imajo več podredij ali vrinjenih stavkov, bodo obiskovalca spletnega mesta zmedli, predvsem pa se bo izgubilo vaše osrednje sporočilo. Imejte v mislih, da rešujete specifične probleme.
Izognite se odvečnim besedam, žargonu in nepotrebnemu ponavljanju, predvsem pa se pri komuniciranju vedno osredotočajte na posameznega obiskovalca – uporabljajte besede »vi«, »vaš« in podobno.
Tvorite kratke odstavke: spletna stran, namenjena prodaji, ni novičarska spletna stran, na kateri uporabniki berejo novice. Skušajte oblikovati odstavke tako, da ne bodo vsebovali več kot štiri, največ pet stavkov.
Uporabljajte kratke stavke: predolgi stavki, ki imajo več podredij ali vrinjenih stavkov, bodo obiskovalca spletnega mesta zmedli, predvsem pa se bo izgubilo vaše osrednje sporočilo. Imejte v mislih, da rešujete specifične probleme.
Izognite se odvečnim besedam, žargonu in nepotrebnemu ponavljanju, predvsem pa se pri komuniciranju vedno osredotočajte na posameznega obiskovalca – uporabljajte besede »vi«, »vaš« in podobno.
Če se boste držali navedenih izhodišč, ste lahko prepričani, da bo obiskovalec vašega spletnega mesta že ob prvem obisku dobil jasno sliko o tem, kaj ponujate in ali lahko rešite njegov problem. Ravno pozitivna prva izkušnja pa je ključna pri vračanju obiskovalcev na vaše spletno mesto. Tako lahko enkraten obiskovalec postane reden uporabnik. In vaša nova stranka.
Vir: www.bankazapodjetnike.si
Ni komentarjev:
Objavite komentar