četrtek, 29. november 2018

Vprašanja, ki si jih zastavite, preden objavite

Družbena omrežja nas danes spremljajo že na vsakem koraku. Postala so način komunikacije, za nekatere, predvsem mlade, pa tudi način življenja. A vendar prinašajo tudi pasti, ki si jih marsikateri uporabnik ne zaveda.
 
 
Ko vam nekdo govori o človeku, ki ga še ne poznate, ga greste verjetno najprej preverit prav na družbena omrežja. Njegovo fotografijo, kje živi, kje se je šolal in kje dela, pa tudi, če imata kakšne skupne znance … 
 
Ravno to delajo tudi drugi za vas. In to tudi, ko gre za sodelavce, nadrejenega ali pa celo potencialne bodoče šefe, katerim boste poslali vlogo za zaposlitev.

Z družbenimi omrežji se niso zabrisale le meje med javnim in zasebnim, ampak tudi med službo in prostim časom. Marsikdo ima v krogu svojih virutalnih prijateljev tudi svoje sodelavce in celo nadrejene. 
 
Družbena omrežja so tako postala novodobni življenjepis in ni redkost, da vas potencialni nadrejeni tam preverijo še pred razgovorom za službo. In čeprav se to zdi kar malce grozljivo, lahko s premišljenimi objavami to obrnete v svoj prid.

Kako torej ohraniti profil, ki je primeren za vse javnosti? Tu je 5 vprašanj, ki si jih morate zatsaviti, preden karkoli prilepite na svoj virtualni zid.

Je ta objava nekaj, kar lahko moj šef vidi?

Ne glede na to, ali so vaši nadrejeni med vašimi stiki na socialnih omrežjih ali ne, verjemite, da stvari prek spleta lahko hitro zaokrožijo. Pritoževanje čez lastno delovno mesto, zaposlene in karkoli v povezavi s tem, zato raje naslovite neposredno nanje, na štiri oči. Takšne stvari zagotovo ne sodijo na splet. Prav tako tja ne sodijo vaše fotografije divjega petkovega popivanja, razgaljeni portreti in vse ostalo, kar po zdravi kmečki pameti ni primerno za širšo javnost.

Kakšna je politika našega podjetja glede objavljanja na družbenih omrežjih?

Facebook ima tudi možnost, da označite, kje delate. Kar pomeni, da postanete obraz podjetja in se morate temu primerno tudi obnašati. Zato se pozanimajte, kakšne so smernice vašega podjetja glede omenjanja na spletu. 

So stvari, ki jih želim deliti, zaupne narave?

Nadaljevanje zgornjega vprašanja se navezuje na informacije zaupne narave, ki niso na vas, da jih spustite v javnost. Naj bo to lansiranje novega proizvoda, ki ga vaše podjetje razvija že zelo dolgo, a še ni na trgu, nova poslovna strategija ali pa menjava direktorice, za katero ste neuradno izvedeli od sodelavke. To pač niso stvari, za katere ste pristojni, da jih javno najavite spletu in svetu. Niti v živo, če smo natančni.

Je to pogovor, ki ga MORAM imeti vsem na očeh?

Pod komentarji objav se pogosto razvijejo burne debate in včasih se zdi, da se udeleženi komentatorji v navalu strasti sploh ne zavedajo, da to počnejo vsem na očeh. Za določene stvari in izražanje mnenj je pomemben tudi primeren čas in prostor. In splet je redko primeren prostor.

Je ta debata v enaki luči kot moja osebna znamka?

Kdo ste, za čem stojite in kaj predstavljate je del vaše javne podobe. Se vaše objave torej skladajo s persono, ki jo poosabljate? Zavedajte se svojih kvalitet in ne spuščajte se prenizko, sploh ne na spletu.
 
In še eno, glavno pravilo: MANJ JE VEČ. Redkokdo bo imel pozitivno mnenje ob vaši dvajseti objavi dneva, pa tudi če je le-ta res zelo zanimiva. 
Živite zase, ne za družbena omrežja!

Povzeto po: www.micna.slovnenskenovice.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar