Direktorji in vodje oddelkov v podjetjih se pogosto pritožujejo, da jih
njihovi najboljši kadri zapuščajo. Pri tem iščejo različne razloge in
izgovore, saj se ne želijo soočiti s preprostim dejstvom: ljudje ne
zapustijo službe, temveč svoje nadrejene.
Situaciji, v kateri vaši najboljši zaposleni zapuščajo vaše podjetje,
se lahko izognete – vendar se boste morali malce potruditi.
V nadaljevanju predstavljamo 9 napak, ki se jim morate izogibati, če
želite ohraniti svojo ekipo – in najboljše posameznike v njej.
1. Nalaganje prevelikih količin dela
Zaposlene najbolj obremenijo prevelike količine dela. Za
nadrejene je nalaganje različnih obveznosti na pleča najboljših kadrov
izjemno mikavno, zato pogosto padejo v to past. Vendar se poskusite
postaviti v njihovo kožo: svoje delo opravljajo odlično, za »nagrado« pa
jih pričakajo nove naloge – tako so pravzaprav kaznovani za svojo učinkovitost.
Prav tako nalaganje prevelikih količin dela negativno vpliva na produktivnost zaposlenih.
Študija univerze Stanford je pred kratkim pokazala, da se produktivnost
posameznikov drastično zniža, če njihov delovni teden traja več kot 50
ur. Po opravljenih 55 urah dela pa je nadaljnje opravljanje nalog
nesmiselno, saj so posamezniki že popolnoma izčrpani.
Če vseeno želite povečati količino dela, ki naj bi jo opravili vaši talentirani zaposleni, razmislite o tem, kako jih boste dodatno nagradili
– na primer z dodatkom k plači, napredovanjem ali spremembo naziva. Če
tega ne boste storili, bodo našli delodajalca, ki bo znal ceniti njihove
sposobnosti in trud.
2. Ignoriranje doprinosov in kvalitetno opravljenega dela
Vodilni kadri v podjetju pogosto podcenjujejo vpliv preproste pohvale – še posebej če gre za najboljše zaposlene, ki so izjemno notranje motivirani. Ne pozabite, da vsakomur prija pohvala; to velja tudi za zaposlene, ki v svoje delo vlagajo veliko truda in energije.
Nadrejeni morate komunicirati s svojimi podrejenimi, da bi ugotovili, katere pozitivne spodbude
najbolje vplivajo nanje – nekatere motivira povišica, druge pa javna
pohvala. Ko si zaslužijo pohvalo, kar se pri najboljših kadrih lahko
zgodi pogosto, jih torej pohvalite.
3. Pomanjkanje empatije oziroma čustvene inteligentnosti
Raziskave kažejo, da več kot polovica ljudi da odpoved zaradi odnosa z nadrejenim. V najboljših podjetjih tako skrbijo za to, da vodilni kadri uspešno usklajujejo svojo profesionalno in človeško stran ter da se osredotočajo na svoje delavce.
Takšni šefi se tako skupaj s svojimi zaposlenimi veselijo ob uspehih
in pokažejo sočutje, ko se nekdo iz ekipe sooča s težavami. Nadrejeni,
ki jim je vseeno za zaposlene, se bodo vedno soočali z velikim številom
odpovedi. Za zaposlene je namreč nemogoče, da bi celo življenje delali
za nekoga, ki ga zanima le njihova učinkovitost.
4. Ignoriranje zadolžitev in obljub
Če se zavežete, da boste opravili neko zadolžitev, poskrbite, da boste to res storili. Če bodo vaši zaposleni videli, da se držite rokov in izpolnjujete svoje obljube oziroma zadolžitve, vas bodo veliko bolj spoštovali – tako boste dokazali, da ste vredni zaupanja, kar je izjemno pomembno za vsakega šefa.
Če pa boste ignorirali svoje zadolžitve in se ne boste držali
zastavljenih rokov, boste izgubili zaupanje svojih podrejenih. In če šef
ne izpolnjuje svojih obveznosti, zakaj bi jih kdorkoli drug?
5. Zaposlovanje neprimernih ljudi
Dobri, delovni zaposleni želijo delati s podobnimi posamezniki. Zaposlovanje nekvalitetnih oziroma neprimernih kadrov negativno vpliva na motivacijo celotne ekipe.
Nagrajevanje neprimernih ljudi s napredovanjem je še bolj škodljivo.
Delovni in učinkoviti zaposleni bodo užaljeni, če bodo namesto njih
napredovali tisti kolegi, ki so na primer bolj glasni ali bolj
iznajdljivi, v resnici pa cele dneve lenarijo.
6. Zanemarjanje zanimanj zaposlenih
Talentirani kadri so strastni. Če jim ponudite možnosti, da se tudi v
okviru službe ukvarjajo s tistim, kar jih zanima ali navdušuje, bodo
veliko bolj zadovoljni s svojo službo, hkrati pa tudi bolj produktivni.
Kljub temu veliko direktorjev svoje zaposlene omejuje, saj se bojijo,
da se bo njihova učinkovitost zmanjšala, če ne bodo osredotočeni le na
svoje ozko zastavljene naloge.
Ta strah ni upravičen. Raziskave kažejo, da je za posameznike, ki širijo svoja obzorja in se ukvarjajo s svojimi zanimanji v okviru službe, značilno stanje zanosa, ko so popolnoma osredotočeni na izvajanje aktivnosti – v tem stanju so lahko celo do petkrat bolj produktivni kot ponavadi.
7. Pomanjkanje razvijanja veščin in kompetenc
Če direktorje soočimo z vprašanjem premajhnega posvečanja pozornosti,
iščejo izgovore v avtonomiji, opolnomočenju in podobnih pojmih. Vsi ti
izgovori pa so le to – izgovori. Dobri direktorji oziroma nadrejeni
znajo voditi tudi najbolj talentirane zaposlene. Dobri šefi svojim
zaposlenim posvečajo pozornost in jim nudijo povratne informacije.
Tudi najboljši kadri potrebujejo vodstvo – pomagate jim lahko
pri iskanju področij, na katerih se lahko še izpopolnijo, in kompetenc,
ki jih lahko še pridobijo. Talentirani zaposleni so izjemno veseli
povratnih informacij, saj se na njihovi podlagi nenehno izboljšujejo.
Če ne boste posvečali pozornosti svojim najboljšim podrejenim, jim bo
hitro postalo dolgčas – in sami veste, kam vodi dolgočasje.
8. Ignoriranje ustvarjalnosti
Najbolj talentirani delavci želijo aktivno izboljšati vse, česar se lotijo.
Če jim onemogočite spreminjanje in izboljševanje stvari, ker ste
zadovoljni s statusom quo, bodo hitro zasovražili svojo službo.
Zatiranje njihove notranje želje po izboljševanju ne omejuje le vaših zaposlenih, temveč tudi vas.
9. Pomanjkanje intelektualnih izzivov
Odlični šefi svoje zaposlene vodijo do uspešnega izpolnjevanja nalog,
ki se zdijo na prvi pogled nemogoče. Namesto enostavnih ciljev svojim
podrejenim zastavljajo izzive, ki jih silijo iz njihove cone udobja. Nato po svojih močeh pomagajo svojim zaposlenim pri doseganju ciljev oziroma soočanju z zastavljenimi izzivi.
Talentirani in inteligentni posamezniki, ki morajo stalno opravljati
enostavne ali dolgočasne naloge, bodo kmalu poiskali službo, v kateri
bodo soočeni z intelektualnimi izzivi.
Zaključek
Če želite v svojem podjetju obdržati najkakovostnejše kadre, morate temeljito razmisliti o svojem odnosu z njimi.
Odlični zaposleni si lahko privoščijo izbirčnost, saj jim je na voljo
veliko različnih priložnosti. Zato se morate potruditi, da si bodo želeli delati za vas.
VIR: https://mladipodjetnik.si
Ni komentarjev:
Objavite komentar