Smo v času decembrskih zabav, zato je prav, da osvežimo znanja s področja bontona. Izbrali smo nasvete šefinje državnega protokola, ki jih je delila na portalu svetkapitala.si .
»Dovolite, da se vam predstavim«
Tikanje je obojestransko ali pa ga ni
Na začetku vikamo vse ljudi, ki jih srečujemo. Tudi v uradih, bankah, trgovinah, restavracijah … Vse več ljudi se tika, tudi na delovnih mestih, čeprav to ni najbolje sprejeto med vsemi zaposlenimi. Tikanje je izraz bližine. Nanj preidemo na predlog višjega po položaju, starejšega ali ženske. Pri vikanju ali tikanju velja načelo sorazmernosti. Dva se obojestransko vikata ali tikata, neprimerno je, da si nekdo zaradi svojega položaja dovoli tikati drugega, ne da bi se o tem dogovoril z njim. Neprimerno je torej, da nadrejeni zahteva vikanje, sam pa drugega tika. Obstajajo izjeme recipročnosti vikanja. Profesorja iz mladosti vikamo, on pa nas tika. Če ne želimo nekoga tikati, na predlog o tikanju lahko odgovorimo, da morda še ni čas za to, da pa morda kdaj v prihodnje. Nekateri direktorji od poslovnih sekretark, s katerimi se sicer tikajo, zahtevajo, naj jih v navzočnosti drugih vikajo, kar je nepotrebno. Če se vodja in podrejeni tikata in tega ne želita razkriti pred zunanjimi obiskovalci, naj se vikanju raje izogneta z uporabljanjem tretje osebe.
Roko prvi ponudi tisti, ki ima prednost
Prvi ponudi roko gostitelj gostu, višji po položaju nižjemu po položaju,
starejši mlajšemu, ženska moškemu, navzoči prišleku. Moški pri
rokovanju vstanejo s celim telesom, ženskam ni treba, čeprav svetujem,
da tudi dame zaradi spoštovanja do tistega, s katerim se rokujete,
vstanete. Nikoli se ne rokujemo prek ovire – mize, stola … Roke ne
ponudimo osebi, h kateri pridemo na razgovor za zaposlitev, prav tako ne
zdravniku, policistu, prodajalcu in drugim uradnim osebam.
Podrejeni naj ne bi klicali nadrejenih po osebnem mobilnem telefonu, če
ni nujno. Primernejši je sms. Tega se lahko pošlje komurkoli, le pri uri
naj bodo uvidevni. Če se nadrejeni zvečer ali v nedeljo loti dela, naj
ne začne pošiljati sms in elektronskih sporočil sodelavcem in od
podrejenih zahtevati takojšnje odgovore, razen če ni res nujno. S tem ne
spoštuje njihovega prostega časa. E-pošta sicer ne zahteva takojšnega
odgovora, pri sporočilu SMS pa se domneva, da bomo odgovorili približno v
eni uri ali celo prej. Če si nadrejeni zvečer vzame čas za delo, lahko
sestavi sporočila za svoje podrejene vnaprej, a naj jih razpošlje
zjutraj, če to ne bo bistveno vplivalo na posel. Kako presoditi, ali je
sporočilo nujno poslati ob neprimernem času? Vprašajte se, ali se bo kaj
bistveno spremenilo, če ga ne boste poslali takoj. Ali boste ob posel?
Ali bo podjetje oškodovano?
Cilj sestanka je uresničevanje jasnih sklepov
Najdražji so nepotrebni in slabi sestanki, ki lahko pri udeležencih
vzbudijo nezaupanje do vodje sestanka in zmanjšajo njegovo avtoriteto
ter slabo vplivajo na motivacijo udeležencev. Mnogi so zmotno
prepričani, da imajo že zaradi svojega položaja pravico do
neorganiziranosti, improviziranja in praznega besedičenja. Dobri in
učinkoviti sestanki zahtevajo pripravo, natančno komuniciranje in nadzor
nad uresničevanjem sklepov sestanka v predvidenem času. Ni nevljudno,
če odklonimo sestanek, ki ni bil pravočasno dogovorjen. Zgrbljenost,
pogled skozi okno, čečkanje po papirju, obračanje stran od govornika,
gledanje v telefon, roke, tesno prekrižane na prsih, naredijo na
udeležence sestanka slab vtis. Zapis mora vsebovati podatek, kdo bo kaj
do kdaj naredil. Besedica čim prej ne označuje ničesar. Čim prej je
lahko čez eno uro, čez en dan ali čez en mesec.Moški vedno gleda žensko
pod krilo
Ko stopamo po stopnicah navzgor, moški hodi za žensko, pa ne zato, da bi
ji gledal pod krilo, ampak da jo ujame, če pade. Ko hodimo navzdol,
moški hodi prvi iz enakega razloga. Pogledi od brade navzdol so intimni
pogledi in se jih tako moški kot ženske raje vzdržite.
Govorice mečejo slabo luč na prenašalca
V službi preživimo tretjino življenja, zato je pomembno, da imamo s
sodelavci dobre odnose. To ni vedno mogoče. Ko se odnosi tako
poslabšajo, da škodijo vsem v podjetju, je pogosto že prepozno za
ukrepanje in je edini izhod menjava službe. Vsak odnos je vzajemen, zato
se je treba najprej vprašati, kaj lahko sami naredimo za boljše odnose.
Nadrejenim mora biti demagogija tuja. Vrata za podrejene morajo biti
vedno odprta. Podrejeni pa s spoštovanjem do dela vodje tega ne motijo
za vsako malenkost. Vtikanje v zasebne zadeve ni primerno. Vzdržati se
moramo prenašanja govoric ali pomanjkljivo preverjenih podrobnosti.
Prenašanje popačenih in zlonamernih čenč je neproduktivno in meče slabo
luč na tistega, ki jih prenaša.
Telo ni številka, temveč oblika
Ljudje nismo enako grajeni, zato smo v določenih oblačilih lahko videti
smešni. Oblačilo nam mora biti prav. Zaradi različnih oblik teles
potrebujemo različne kroje, ki pristajajo različnim postavam. Oblačila
morajo izražati spoštljiv odnos do dela in ljudi, s katerimi delamo. K
določenemu poklicu pač spada določena obleka in to je treba upoštevati,
čeprav nas včasih omejuje.
Odnos podjetja do zaposlenih
Koristno je vsaj enkrat na leto organizirati srečanje zaposlenih zunaj
podjetja, da se lahko stkejo tudi bolj prijateljske vezi. Za zaposlene,
ki delajo v podjetju deset, dvajset let ali več, naj pripravijo posebno
srečanje na primer s podelitvijo priznanja. Ob rojstvu otroka se staršem
pošlje čestitko. Ob smrti zaposlenega naj podjetje pomaga družini, tudi
denarno. Ohranjajo naj stike z upokojenimi zaposlenimi. Predvsem pa je
treba imeti spoštljiv odnos do vseh zaposlenih, tako pri osebnih,
človeških stikih kot tudi z dostojnim plačilom dela.
Na službenih zabavah se ne lobira za poviške, premestitve in druge
zadeve
Na novoletnih in drugih službenih zabavah se načeloma ne razpravlja o
težavah iz službe. Če potrebujete informacijo od nadrejenega, če vas kaj
zanima v zvezi z delom ali delovnimi procesi, se napovejte na pogovor k
nadrejenemu in se z njim pogovorite takrat. Včasih si nadrejeni žal ne
vzamejo časa za zaprošen pogovor s podrejenim, zato ti izkoristijo
srečanje in pogovor na zabavah.
VIR: http://svetkapitala.delo.si
Ni komentarjev:
Objavite komentar