Vsa kmečka gospodinjstva, ki presegajo z zakonom določen prag, morajo obračunati davek od dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti na naslednji podlagi:
-
dejanskih prihodkov in odhodkov ali
-
na podlagi dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov.
Prag
je skupni dohodek članov kmečkega gospodinjstva iz osnovne kmetijske in osnovne
gozdarske dejavnosti preseže 7.500 eurov ali če se člani kmečkega
gospodinjstva, za katere se v skladu z 69. členom tega zakona šteje, da
opravljajo osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, za to prostovoljno
odločijo.
V
tem primeru zavezanci za dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske
dejavnosti morajo voditi ustrezno računovodstvo in iz teh računovodskih evidenc
sestavljati predpisane računovodske izkaze in davčne obračune. Dobijo pa tudi
ustrezno davčno (ID) številko. Identifikacijsko številko izda FURS po uradni
dolžnosti.
Ob prehodu na nov način obračuna in plačila davka na dohodek, morajo zavezanci spoštovati določene obveznosti:
1. Določitev nosilca dejavnosti v okviru kmečkega
gospodinjstva
V
primeru, da povprečni skupni dohodek kmečkega gospodinjstva iz osnovne
kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti za pretekli dve leti znaša več kot
7.500 €, so njegovi člani dolžni pri davčnem organu določiti nosilca dejavnosti
v okviru kmečkega gospodinjstva. To pomeni, da morajo določiti eno osebo, ki bo
zavezanec za dohodnino za celotno kmetijsko in gozdarsko dejavnost.
2. Ugotavljanje davčne osnove
Člani
kmečkega gospodinjstva morajo sprejeti tudi odločitev o tem, ali bodo davčno
osnovo ugotavljali na osnovi dejanskih prihodkov in dejanskih odhodkov ali pa
bodo, v primeru da izpolnjujejo zakonsko določene pogoje (do 50.000 €
prihodkov) davčno osnovo ugotavljali na podlagi dejanskih prihodkov in
normiranih odhodkov. Davčnemu organu morajo priglasiti, kako bodo ugotavljali
davčno osnov.
3. Pravočasna odločitev o opravljanju računovodske in
davčne funkcije
Dobro
je, da se kmečka gospodinjstva pravočasno odločijo o tem, kdo bo zanje
opravljal računovodsko in davčno funkcijo ali pa izberejo določen računalniški
program.
4. Priprava začetne bilance
Najpomembnejši
del prehoda na nov način obdavčenja je priprava začetne bilance na dan prehoda.
Zelo pomembno je, da člani kmečkega gospodinjstva temu posvetijo dovolj
pozornosti, saj bodo odločitve o tem, katera sredstva bodo zajeta v začetno
bilanco kmečkega gospodinjstva in po kakšni vrednosti, vplivale na davčne in
računovodske rezultate prihodnjih obdobij. V skladu z zakonodajo v začetno
bilanco kmečkega gospodinjstva sodijo vsa sredstva, povezana z določeno
kmetijo, ne glede na to, čigavo je pravno lastništvo nad njimi. Kmetje do sedaj
niso bili vajeni razmejevati med zasebno in poslovno sfero svojega življenja,
zato je zelo pomembno, da si vzamejo dovolj časa za razmislek in preučitev vseh
okoliščin in posledic. Sredstva in obveznosti se v začetni bilanci prepoznajo
po tako imenovani pošteni vrednosti na dan začetne bilance stanja. Hkrati je potrebno
ugotoviti tudi odplačno vrednost vseh obveznosti, ki se nanašajo na vložena
sredstva. Kako in kje bodo kmetje dobili pošteno vrednost svojih sredstev, je
seveda odvisno od več dejavnikov. Ena možnost je, da imajo izvirno listino. V
tem primeru morajo obračunati, koliko bi bilo amortizacije do dneva začetne
bilance. Druga možnost je cenitev, ki jo opravijo pooblaščeni ocenjevalci
vrednosti ali druge strokovno usposobljene osebe. Pri nepremičninah se bodo
lahko oprli na vrednost, ki so jo pridobili s strani Geodetske uprave Republike
Slovenije na podali predpisov o množičnem vrednotenju nepremičnin.
Vir:
Različni viri
Ni komentarjev:
Objavite komentar