Dejstvo, da se na napakah učimo, kot pravi star slovenski pregovor, velja tudi v podjetništvu. Pri ustanavljanju ter pri začetnem vodenju podjetja se pojavljajo številne napake. V članku vam predstavljamo deset zelo pogostih napak, ki se pojavljajo tako pri začetnikih v podjetništvu, kot tudi pri izkušenih podjetniških mačkih, ki ustanavljajo novo podjetje.
1. Sindrom velikega kupca
Na prvi pogled se res zdi, da je bolje imeti malo velikih strank kot pa veliko malih. Poslovanje z maloštevilčnimi velikimi strankami je enostavneje in ceneje, se pa pri tem skrivajo velike pasti. S tem, ko si ena vaših strank zagotovi levji delež v vašem prihodku, postanete precej ranljivi in ji poskušate na vse možne načine ugoditi. Tako se zaradi nje podate v dodatne investicije, da bi le zadovoljili njene posebne potrebe in s tem zanemarjate ostale stranke. Na koncu se lahko zgodi, da vas zaradi takšnega ali drugačnega razloga stranka zapusti in tako je vaše podjetje na robu propada.
Vedno bodite odprti za nove stranke in ves čas poskusite poiskati različne vire prihodkov za vaše podjetje.
Na prvi pogled se res zdi, da je bolje imeti malo velikih strank kot pa veliko malih. Poslovanje z maloštevilčnimi velikimi strankami je enostavneje in ceneje, se pa pri tem skrivajo velike pasti. S tem, ko si ena vaših strank zagotovi levji delež v vašem prihodku, postanete precej ranljivi in ji poskušate na vse možne načine ugoditi. Tako se zaradi nje podate v dodatne investicije, da bi le zadovoljili njene posebne potrebe in s tem zanemarjate ostale stranke. Na koncu se lahko zgodi, da vas zaradi takšnega ali drugačnega razloga stranka zapusti in tako je vaše podjetje na robu propada.
Vedno bodite odprti za nove stranke in ves čas poskusite poiskati različne vire prihodkov za vaše podjetje.
2. Ustvarjanje izdelkov v vakumu
S sodelavci imate sijajno podjetniško idejo za izdelek ali storitev, na njej porabite mesece dela ter jo pilite in pilite, sedaj pa, ko jo želite ponosno predstaviti svetu, le-ta nikogar ne zanima. Na žalost se lahko izkaže, da ste bili tako zatopljeni v idejo in delo in da si preprosto niste vzeli časa in ugotovili, če ta izdelek ali storitev sploh koga zanimata.
Najprej naredite analizo trga in ne dopustite, da izdelek išče trg. Obrnite se na potencialne kupce in jih povprašajte, če tak izdelek potrebujejo. V kolikor so odzivi pozitivni, nadaljujte z delom, če je odgovor negativen pa raje poiščite drugo poslovno priložnost.
3. Enakovredno lastništvo
Iščete nekoga, ki bi zapolnil vrzeli v bodočem podjetju ali pa sta se s prijateljem odločila, da ustanovita skupno podjetje? V vsakem primeru si bosta lastništvo najverjetneje razdelila na polovico (50:50). Načrt se sliši imeniten, vse do trenutka, ko pride do navzkrižja interesov, ki lahko zaradi enakovrednih glasovalnih pravic zaustavijo razvoj in delovanje podjetja. Nič kaj boljše rešitve ne predstavlja tudi razpršitev lastništva med veliko podjetnikov ali še slabše, med prijatelji, saj do skupnih odločitev vodijo dolgi pogovori, ki lahko prav tako škodijo razvoju podjetja.
Dejstvo je, da mora nekdo vendarle biti glavni, pa tudi če ima le en odstotek čez 50. V kolikor želita podjetnika vendarle imeti enakovredne deleže, naj dodelita dva odstotka zunanjemu podjetniškemu svetovalcu, ki jima bo v pomoč pri odločevalnih konfliktih. Ko je namreč v podjetništvu v igri denar, je prijateljstvo hitro spregledljivo.
4. Nizke cene
Verjetno se sprašujete, zakaj bi sploh imeli nizke cene, a nekateri podjetniki stavijo na prav na to možnost in računajo na veliko prodano količino, ki jim bo prinesla želeni dobiček. Vredno si je zapomniti, da plačujejo marketing in R&R (raziskave in razvoj) samo velike marže, kar torej za nizke marže pomeni nobenega profita in s tem nobene prihodnosti. Podjetništvo velikokrat zahteva visoke investicije.
Cene postavite tako visoko, da jih trg še sprejme. V primeru, da stavite na strategijo nizkih cen, obvezno preračunajte vse stroške, tako stalne kot spremenjlive in ugotovite, ali boste s to ceno sploh preživeli. Ne pozabite tudi na to, da strategija nizkih cen za storitvene dejavnosti skoraj nikoli ni dobra.
Verjetno se sprašujete, zakaj bi sploh imeli nizke cene, a nekateri podjetniki stavijo na prav na to možnost in računajo na veliko prodano količino, ki jim bo prinesla želeni dobiček. Vredno si je zapomniti, da plačujejo marketing in R&R (raziskave in razvoj) samo velike marže, kar torej za nizke marže pomeni nobenega profita in s tem nobene prihodnosti. Podjetništvo velikokrat zahteva visoke investicije.
Cene postavite tako visoko, da jih trg še sprejme. V primeru, da stavite na strategijo nizkih cen, obvezno preračunajte vse stroške, tako stalne kot spremenjlive in ugotovite, ali boste s to ceno sploh preživeli. Ne pozabite tudi na to, da strategija nizkih cen za storitvene dejavnosti skoraj nikoli ni dobra.
5. Pomanjkanje kapitala
Bodite zmerni in objektivni pri projekcijah o prodaji, razvoju izdelka in stroških. S tem se lahko izognete pogostemu problemu v podjetništvu, in sicer pomanjkanju kapitala za nadaljnjo rast podjetja. Poskrbite, da boste imeli dovolj denarja za celoten prodajni cikel ali vsaj do naslednje dokapitalizacije podjetja.
6. Pomanjkanje osredotočenosti
Nikoli ne boste imeli dovolj časa, denarja in ljudi, da bi izkoristili vsako zanimivo poslovno priložnost, ki je na voljo. Kljub temu veliko denarja lačnih podjetnikov meni, da je treba zgrabiti vse priložnosti, namesto da bi se osredotočili na glavni izdelek, storitev, trg idr.
Delo in osredotočenost na manj stvari prinese boljše rezultate in skoraj vedno preseže profite, ki bi jih dosegli z delom na več projektih. Postanite v svetu podjetništva znani zaradi stvari, ki jih delate najbolje in jih še naprej delajte bolje kot drugi.
7. Naj se vidi
Veliko mladih podjetij propade zaradi prevelikih režijskih stroškov (režijski stroški predstavljajo stroške poslovodstva in drugih neproizvajalnih dejavnosti v podjetju). Najpomembnejše je, vsaj na začetku, održati čim nižje stroške in se ne razkazovati z dragim pohištvom, s telefoni, z avtomobili itd. Ves denar, ki ga imate na voljo, usmerite v razvoj izdelkov, povečevanje prodaje in marketing. Denar torej skušajte porabiti za najnujnejše stvari, s katerimi boste dosegli cilje - če zaradi izdatka ni profita, je namreč ta izdatek nepotreben. Pri podjetništvu ne gre za luskuz.
8. Perfekcionizem
Na to težavo zlasti velikokrat naletijo inženirji, ki ne želijo predstaviti izdelka, dokler le-ta ni popoln. Tukaj se je treba spomniti na pravilo 80:20, ki razlaga, da vas bo zadnjih 20 % projekta stalo precej več, kot ste do tedaj porabili za prvih 80 % projekta. Poleg tega se trg, na katerega želite lansirati izdelek, ves čas spreminja in s tem bodo tudi kupci vedno čakali na vaš novi izdelek, ne glede na popolnost starega.
Osredotočite se na ustvarjanje prodajnih hitov v omejenem času. Postavite si roke za razvoj izdelka - ko ta rok poteče, je treba izdelek nepreklicno spraviti na trg!
9. Ni profita zaradi nakupa
Ste sposobni ugotoviti, koliko bodo stranke profitirale, če kupijo vaš izdelek ali storitev? Koliko dodatnega posla bodo pridobile? Koliko denarja bodo prihranile? Pravite, da je to pretežko ugotoviti? V kolikor sami ne morete upravičiti nakupa, tega ne pričakujte od strank. Vprašajte tiste stranke ki so že kupile vaš izdelek ali storitev, če so kaj so pridobile, izdelajte študijo primera in čimprej ugotovite, kaj stranka z vami pridobi.
10. Ne priznate napake
Od vseh napak, ki jih prinese vstop v podjetništvo, je ta morda največja. Ko ugotovite, da ste naredili napako, jo priznajte in poskušajte čim prej odpraviti, v nasprotnem primeru bo napaka postajala vedno večja in večja. Včasih je težko priznati, a verjemite, bankrot je še težji.
VIR: http://mladipodjetnik.si
Ni komentarjev:
Objavite komentar