petek, 13. januar 2017

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če že vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste lahko hitro vrgli v delo. Če si ne vzamete časa za pripravo, pa boste posledično morali naknadno razmisliti o ciljih in namenu svojega dela, kar vam lahko vzame precej dragocenega časa.
Dober delovni teden se tako začne že v nedeljo zvečer. Takrat si lahko zamislite, kaj boste dosegli v prihajajočem tednu, še preden se dela dejansko lotite.

Pri pripravljanju na nov delovni teden vam lahko pomagajo naslednji nasveti.

1. Razmislite o tem, kar ste že storili.

 
Vaš seznam opravil se konstantno spreminja glede na vaše aktivnosti. Če nečesa ne opravite, bo ostalo na vašem seznamu. Če pa ste zelo aktivni, se bo seznam stalno spreminjal in odražal vaše delovanje.

Da bi ugotovili, kaj še morate postoriti, si morate vzeti čas za razmislek o trenutnem stanju. Preglejte svoj seznam opravil za pretekli teden in ugotovite, kaj ste opravili in česa ne – nato pa se vprašajte tudi, zakaj ste nekatere stvari postorili, drugih pa ne.

Če se določeno opravilo stalno nahaja na vašem seznamu, morate sprejeti odločitev: zadevo lahko zbrišete s seznama, saj je očitno ne boste opravili; ali pa jo uvrstite na vrh seznama in si zadate cilj, da boste to storili pred drugimi obveznostmi.

Pomembno pa je, kot rečeno, da si vzamete čas za razmislek. Ta navada je dolgoročno izjemno koristna za vas.

2. Opravila organizirajte in razvrstite v kategorije.

Preglejte svoj seznam opravil in jih razvrstite v kategorije, na primer »služba« in »domača opravila«. Vsako kategorijo lahko še nadalje razdelite glede na službene projekte itd.

Organizacija in razporeditev opravil je izjemno koristna z dveh vidikov:
 

Prvič, seznam opravil, ki so razvrščena v kategorije, je že na prvi pogled prijetnejši kot dolg in neurejen seznam nepovezanih stvari, ki se jih morate lotiti. Če je vaš seznam neorganiziran, boste že vnaprej izčrpani, saj se boste zavedali, kako težko je preskakovati med popolnoma nepovezanimi opravili. Temu se seveda hočete izogniti, zato je priporočljivo, da svoje obveznosti razvrstite v kategorije, ki se jih lotevate drugo za drugo.

Prav tako smo ljudje veliko bolj učinkoviti, če se z nekim opravilom ukvarjamo dalj časa, v primerjavi s preklapljanjem med različnimi nalogami. Skratka: organizacija dela bo povečala vašo učinkovitost.

3. Vnaprej se pripravite.

Najboljša ponazoritev tega nasveta je vnaprejšnja priprava obrokov.

Če v službo pogosto prinesete svoje kosilo ali če svojo torbo v naglici pripravite pred odhodom v službo, zakaj tega pravzaprav ne postorite že večer prej? Karkoli lahko opravite predčasno oziroma vnaprej, vam bo prihranilo nekaj časa naslednji dan. Prav tako to pomeni, da lahko s svojega seznama prečrtate še eno opravilo, o katerem vam tako ni več treba razmišljati.

Tako boste lahko svojo pozornost namenili temu, kar prihaja, namesto da bi razmišljali o vseh malenkostih, ki jih še morate postoriti.

Ponedeljki so vedno izjemno hektični in zasedeni. Če lahko kakšno stvar postorite že prej, vam bo to zagotovo koristilo.

4. Posvetite se sebi.

Nedelje posvetite vlaganju vase.

Začetek tedna je vedno usmerjen k izdelavi, opravljanju obveznosti itd. Ko pridete v službo in se posvetite delu, morate na koncu delovnika pokazati določene rezultate.

Zavedati se morate, da vas vse to čaka, zato je pomembno, da se ob nedeljah posvetite vlaganju vase. Poskrbite za svojo dušo, posvetite čas svoji ustvarjalnosti in domišljiji – tako bodo tudi vaši prihodnji rezultati boljši.

5. Vzemite si čas zase.

Ta nasvet je seveda povezan s prejšnjim, vendar je tako pomemben, da si zasluži svojo točko. V nedeljo zvečer je najpomembneje, da si vzamete čas zase.

Da bi se prebili skozi naporen delovni teden, se morate umiriti in sprostiti. To lahko storite na različne načine: z meditacijo, branjem (knjig, ne družabnih omrežij) ali preprosto z uživanjem ob skodelici čaja. Tišina je lahko čudodelna; v današnji preobremenjeni družbi na to pogosto pozabljamo.

Vzemite si čas zase in se prepustite tišini. Po le 15 minutah neprekinjene tišine boste spočiti in poživljeni. Nato pa boste lahko šli spat z občutkom, da ste pripravljeni na prihajajoči teden.

VIR: www.mladipodjetnik.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar