torek, 24. april 2018

Dostava paketov v EU naj bi bila cenejša

V Strasbourgu je bila podpisana uredba o čezmejni dostavi paketov. Kot obljubljajo v Evropski komisiji, bo zato dostava paketov preglednejša in dostopnejša. Nova uredba bo potrošnikom in podjetjem, zlasti malim in srednje velikim, omogočila, da bodo lažje in z več zaupanja nakupovali in prodajali proizvode in storitve po spletu v Evropski uniji (EU).

Nižje cene čezmejne dostave naj bi spodbudile čezmejno nakupovanje v EU, so prepričani v Evropski komisiji. Visoki stroški dostave v tujino so namreč še vedno ena glavnih ovir čezmejnim nakupom. “Medtem ko 44 odstotkov potrošnikov kupuje prek spleta v lastni državi, jih iz druge države članice prek spleta naroča le 15 odstotkov,” še pojasnjujejo v EK in dodajajo, da bi lahko preglednejše cene k spletni prodaji pritegnile še več trgovcev na drobno. 

Dostava paketov naj bi bila cenejša

Na podlagi nove uredbe bodo storitve čezmejne dostave preglednejše. Dostava paketov pa naj bi bila posledično cenejša. Na primer, cena pošiljanja v Italijo je zdaj lahko nekajkrat manjša kot cena pošiljanja v Slovenijo, čeprav je razlika med krajema dostave na eni in drugi strani meje le nekaj sto metrov.

Evropska komisija želi vzpostaviti enotno spletno mesto, kjer bi bile dostopne cene čezmejne dostave paketov. To naj bi tako podjetjem kot potrošnikom omogočilo lažjo primerjavo cen in izbiro najugodnejše storitve.

Dostavna podjetja bodo morala ustreznim nacionalnim organom predložiti podatke, s pomočjo katerih bodo ti lahko ocenili cene in ugotavljali stanje. Predvidena je obveznost sporočanja cen. To pa ne velja za mala dostavna podjetja, saj bi to zanje pomenilo preveliko upravno breme.

Trgovci pa bodo morali svojim strankam zagotoviti jasne informacije o cenah, ki se zaračunavajo za čezmejno dostavo pošiljk in za njihovo morebitno vrnitev. 

Z novimi pravili bi regulativni organi dobili pooblastila za boljše spremljanje dogajanja na trgu dostave paketov. V veliko državah članicah namreč organi trenutno nimajo dostopa do teh podatkov, s čimer je spremljanje oteženo. V primeru, da predlagani ukrepi ne bodo spodbudili ustrezne konkurence, bo komisija sama regulirana cene.

Uredba o dostavi paketov je poleg pravil o neupravičenem geografskem blokiranju in varstvu potrošnikov, ki so že bila sprejeta, še tretji ključni predlog Evropske komisije za pospešitev spletne trgovine v EU. Uredba bo začela veljati dvajset dni po objavi v Uradnem listu EU. V celoti pa se bo uporabljala od 1. januarja 2019.

VIR: www.data.si

Ni komentarjev:

Objava komentarja