ponedeljek, 24. julij 2017

Kaj je prodajni lijak?

V poslu je vse odvisno od prodaje. Ni pomembno, ali gre za prodajo produktov ali storitev, veliko ali malo podjetje. Preživetje in uspešnost sta odvisna od prodaje. Prodajni lijak je skupek rešitev, ki pripomore k upravljanju in razvoju prodajne aktivnosti z namenom maksimiziranja prodaje.
Zgodovina prodajnega lijaka sega v leto 1898, ko je St. Elmo Lewis razvil teoretični model kupčeve izkušnje od trenutka, ko posamezni produkt ali storitev pritegne kupčevo pozornost, do trenutka, ko se kupec odloči za nakup. Samo uporabo izraza prodajni lijak z omenjenim modelom pa je leta 1924 prvi predstavil William W. Townsend v svojem delu Bond Salesmanship.

Kljub častitljivi starosti se je globalna popularizacija prodajnega lijaka začela z uporabo interneta. Posledica je danes zmotno prepričanje, da je prodajni lijak spletno orodje. Res je, da spletna orodja omogočajo postavitev in olajšajo uporabo prodajnih lijakov ter so najbolj prispevala k razvoju prodajnih lijakov v zadnjih 15 letih.

Od kod ideja za ime prodajni lijak? Ime izhaja iz spoznanja, da bo od 100 obiskovalcev vaše spletne strani ali trgovine:
    • 90 prišlo po informacije in vzelo predstavitvene kataloge. Od tega jih bo
    • 60 želelo ponudbo. Od tega jih bo v naslednjih dneh
    • 25 spraševalo za različne ugodnosti in dodatne informacije. Od tega jih bo
    • 7 izbiralo med vami in tekmecem. Od teh se bodo
    • 3 odločili za nakup pri vas.

    Osip od 100 obiskovalcev do 3 kupcev ima obliko lijaka. Ker gre za področje prodaje, je ta pojav dobil ime prodajni lijak.

    VIR: mladipodjetnik.si

    Ni komentarjev:

    Objava komentarja