ponedeljek, 6. november 2017

Koristi in pasti digitalnega marketinga

Moč svetovnega spleta je ogromna. Na splet smo prenesli velik del vsakdanjih opravil, shranili podatke in poskrbeli za učinkovito dvosmerno komunikacijo. Na spletu se predstavljamo, iščemo informacije, jih delimo in se pogovarjamo. Prav zato radi rečemo, da če nekoga danes ni na spletu, pravzaprav ne obstaja, to pa še posebej velja za podjetja.

Podjetja lahko splet izkoristijo za svojo predstavitev, prek spleta ponudijo svoje izdelke in storitve, iščejo poti do strank in z njimi komunicirajo. Digitalno življenje podjetja je zelo pomemben del poslovanja, ki zahteva načrten pristop, strokovno usposobljene sodelavce in nenehno spremljanje trendov. V digitalnem svetu se namreč stvari, trendi in orodja zelo hitro spreminjajo in neredko so današnje novosti že jutri zastarele. Tokrat si bomo ogledali področje digitalnega marketinga, ki ponuja veliko priložnosti za uspeh, a le v primeru, če se ga podjetje loti na pravilen način.

»Big lajk za …!!!« ali nekaj zmot o digitalnem marketingu

Nastop podjetja na spletu ne sme biti popoldanski hobi enega od zaposlenih. Splet zahteva natančno izdelano strategijo, podroben načrt marketinških aktivnosti in vsebin, nenehno spremljanje rezultatov, učinkov in posledic ter predvsem ažurnost. Digitalni marketing namreč niso le oglasne pasice na spletnih straneh in objave na Facebooku. Del spletnega marketinga so vsi zapisi na blogih, objave na družabnih omrežjih, novice (newsletterji), nagradne igre, natečaji in podobno. Skratka vse, s čimer podjetje prek digitalnih poti nagovarja svoje stranke in jih skuša ozaveščati o sebi in svojih produktih. Oglejmo si nekaj najpomembnejših dejstev, s katerimi se srečajo podjetja pri spletnem marketingu:
  • Pasti družabnih omrežij: zgolj prisotnost na Facebooku, Instagramu ali Twitterju ni dovolj za učinkovit digitalni marketing. Preden podjetje objavi kratek tekst in mu doda sliko ali video, mora preveriti, ali je za to pravi trenutek (dan in ura), ali bo s svojo objavo doseglo dovolj pravih ljudi in kakšne odzive uporabnikov želi (komentarji, všečki, delitve objave …). V najboljšem primeru bo podjetje s slabim oglasom po nepotrebnem zapravilo le nekaj denarja in odneslo novo izkušnjo, v najslabšem pa lahko z nespretnim nastopom postane predmet posmeha ali zgražanja ter si zapravi ugled.
  • Na spletu poteka večsmerna komunikacija. Ljudje se odzivajo s komentarji, delijo objave in svoja mnenja, objavljajo svoje slike in videoposnetke. Objavljanje prekopiranih besedil, fotografij brez dovoljenja ali navedka avtorja ter izmišljanje dejstev se lahko zato hitro spremenijo v dvorezen meč, včasih pa tudi v strel v koleno. Tovrstni poskusi so hitro razkrinkani, slabi komentarji se bliskovito razširijo med uporabniki in zgolj ena napačna objava lahko podjetju povzroči ogromno škodo.
  • Tavanje v sivem povprečju je prav tako pogosta težava podjetij, ki ne najdejo načina, kako se s svojimi oglasi in drugimi aktivnostmi dvigniti med zanimive in opažene. Prepogosto recikliranje starih vsebin ne prinaša dodane vrednosti, zato je treba ves čas iskati nove in unikatne vsebine ter zanimive načine, kako se predstaviti uporabnikom.
  • Skrb za spletni del življenja podjetja ne sme biti zgolj dodatna zadolžitev za enega od zaposlenih, ki sicer opravlja povsem druge naloge. Skrb za spletne aktivnosti zahteva »celega človeka 8 ur na dan«, saj se na spletu stvari dogajajo in spreminjajo zelo hitro. Še posebej je pomembno, da podjetje spremlja rezultate v realnem času, jih pravilno tolmači ter analizira. Le tako lahko namreč pravočasno loči učinkovite od neučinkovitih načinov in prilagodi svoje aktivnosti digitalnega marketinga. Sem spadajo tudi ažurirane spletne strani, visoka stopnja odzivnosti na komentarje in elektronsko pošto ter hitro odpravljanje morebitnih tehničnih napak.

Digitalni marketing zahteva celovit pristop

Kako naj se torej digitalnega marketinga loti podjetje, ki je v teh vodah popoln novinec? Prvi korak je nedvomno razmislek o tem, kaj hoče doseči. Marketinška strategija je v veliki meri odvisna od tega, s čim se podjetje ukvarja, kdo so njihovi končni kupci in kaj je za dosego svojega cilja počelo do sedaj. Za pomoč pri razmišljanju si lahko ogledate, kaj vse vam omogočata prisotnost na spletu in digitalni marketing:
  • Predstavitev podjetja. Običajno gre za spletno stran, včasih pa je dovolj tudi profil na Facebooku. Namen je predstavitev dejavnosti podjetja, osnovnih in kontaktnih podatkov, na strani pa so lahko še uporabne povezave, galerija slik, ceniki, katalogi, blog in še vrsta drugih reči.
  • Koristne vsebine. Podjetje stranke najlažje privabi z zanimivimi in koristnimi vsebinami, s katerimi predstavlja dodano vrednost svojih izdelkov ali storitev, svetuje, ponuja rešitve ali opozarja na nevarnosti. Zapisi na blogu morajo biti unikatni, strokovni in zanimivi, bralcem morajo prinašati koristi in biti obenem povezani z dejavnostjo podjetja.
  • Nagradne igre, natečaji, različne akcije. Najpogosteje potekajo prek družabnih omrežij in elektronske pošte, glavni namen pa je zbiranje podatkov, ki jih podjetje nato uporablja za obveščanje (pošiljanje novic). Pri tem pa se mora seveda držati vseh predpisov in omejitev v zvezi z uporabo osebnih podatkov.
  • Oglaševalske kampanje. Dobro premišljena in pravilno izvedena oglaševalska kampanja lahko prinese velike učinke, zaradi kompleksnosti procesa in tehničnih zahtev izvedbe pa podjetja običajno najamejo zunanje izvajalce. Tovrstne kampanje imajo različne cilje, strokovna podjetja pa poskrbijo za ustrezne vsebine, pošiljanje elektronske pošte, objave na različnih kanalih, spremljanje rezultatov in njihovo analizo.
Digitalni marketing je v današnjem svetu, ki se v veliki meri dogaja na svetovnem spletu, zelo pomemben del poslovanja podjetja. Čeprav je področje kompleksno ter zahteva veliko znanja in izkušenj, pa se ga podjetja ne smejo ustrašiti. Bistveno je, da se ga ne lotijo »z levo roko« oziroma mu posvetijo dovolj pozornosti ter pri tem izkoristijo tudi pomoč za to usposobljenih podjetij oziroma partnerjev.

VIR: https://poslovni.azimut360.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar