torek, 20. februar 2018

Imate delovne prostore opremljene z omarico za prvo pomoč?

Na delovnem mestu, pa naj bo sedeče ali stoječe, v pisarni ali na terenu, se lahko pripeti nezgoda. Na to velikokrat pozabimo, saj se zdi skoraj neverjetno da bi se npr. v pisarni zgodilo kaj takšnega, da bi potrebovali komplet prve pomoči. Za zagotavljanje varnosti delavcev je poskrbela tudi zakonodaja, zato vam lahko inšpektor napiše kazen, če ne upoštevate zakonodajo in na delovnem mestu nimate kompleta za prvo pomoč, ki je uporaben. Ceneje in enostavneje je preveriti stanje kompletov prve pomoči v podjetju in kupiti nove. 

KAJ PRAVI ZAKONODAJA?

Nujna opremljenost s kompletom za prvo pomoč na delovnem mestu je zakonsko predpisana, določata ga Zakon o varnosti in zdravju pri delu in Pravilnik o organizaciji, materialu in opremi za prvo pomoč na delovnem mestu.
Delodajalec mora za zagotavljanje prve pomoči na delovnem mestu sprejeti potrebne ukrepe z določitvijo števila delavcev, usposobljenih za izvajanje prve pomoči, in zagotovitvijo potrebnega materiala in opreme za prvo pomoč. Vsak delavec mora biti seznanjen s tem, kateri delavci so usposobljeni za izvajanje ukrepov prve pomoči in kje se nahaja omarica. 

Delodajalec mora zagotoviti, da je na vsakih 50 zaposlenih delavcev oziroma na vsako delovno enoto na razpolago vsaj ena omarica za prvo pomoč.
Delodajalec mora pri izvajanju del, pri katerih iz ocene tveganja izhaja večja nevarnost za nastanek nezgod pri delu, zagotoviti, da je v delovnem procesu na vsakih 20 delavcev oziroma na delovno enoto na razpolago vsaj ena omarica za prvo pomoč.
Ni dovolj le to, da imamo omarico opremljeno s predpisano vsebino kompleta za prvo pomoč. Delodajalec mora zagotoviti, da je v omarici za prvo pomoč vedno točno določen komplet sanitetnega materiala, ki je uporaben in mu ni potekel rok trajanja. Za ta komplet je potrebno ustrezno skrbeti. Preverjati je treba, ali je vsebina kompleta popolna ali je sterilni material v nepoškodovani embalaži in z veljavnim rokom uporabe. Delodajalec mora zagotoviti, da se vsebina omarice sproti dopolnjuje z veljavnim sanitetnim materialom. Vsaka poraba sanitetnega materiala (namen porabe, količina, datum, uporabnik) se zapiše. 
 
V vsaki krajevno ločeni enoti in v vsaki delovni izmeni prisoten vsaj en delavec, ki je usposobljen za dajanje prve pomoči. To velja tudi za terensko delo. Kadar iz ocene tveganja izhaja, da obstaja večja nevarnost za nastanek nezgod pri delu, mora delodajalec zagotoviti, da je v delovnem procesu na vsakih 20 delavcev prisoten en delavec za dajanje prve pomoči. Delavci, ki so odgovorni za izvajanje prve pomoči, morajo znanje obnavljati na 5 let. 
 
 
KAJ MORA VSEBOVATI OMARICA ZA PRVO POMOČ?

Omarica za prvo pomoč mora biti nameščena na lahko dostopnem mestu in vedno na razpolago. Na zunanji strani mora imeti:
  • znak rdečega križa,
  • napisano telefonsko številko centra za obveščanje – 112,
  • naslov in telefonsko številko pooblaščenega zdravnika,
  • naslov in telefonsko številko najbližjega zdravstvenega zavoda ter
  • ime in delovno mesto delavca, usposobljenega za izvajanje prve pomoči.
NAKUP OMARICE ZA PRVO POMOČ

Ob nakupu kompletov prve pomoči za delovna mesta je treba biti nekoliko previden pri izbiri, saj ima veliko število ponudnikov na trgu pomanjkljivosti.
 
VIR: https://www.agil.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar