ponedeljek, 19. februar 2018

Upravljanje poslovnih financ: preproste ideje za mala podjetja

Podjetje je po definiciji organizacija, namenjena ustvarjanju dobička. Široka opredelitev zajema tako majhna družinska podjetja z nekaj zaposlenimi kot ogromne korporacije z izpostavami na vseh celinah, v vseh pa je temeljni in najpomembnejši vidik delovanja upravljanje s financami. Ustrezen finančni menedžment je bistvenega pomena, če želi podjetje uspešno nastopati na trgu, preživeti gospodarske padce in krize ter se enakovredno kosati s konkurenco. Pri manjših podjetjih so finančni viri pogosto bolj omejeni, a načrtovanja poslovnih finance se morajo lotiti ravno tako resno kot velika podjetja.

Avstralsko programersko podjetje Reckon je leta 2017 izvedlo raziskavo, v kateri je ugotovilo, da je največja skrb lastnikov majhnih podjetij ravno upravljanje poslovnih financ. Kar 59 odstotkov jih je bilo mnenja, da sta finančni menedžment in dobra finančna pismenost tisti ključni veščini, ki majhnemu podjetju zagotavljata uspeh. Vendar si večina manjših podjetij ne more privoščiti zaposlitve strokovnjaka, ki bi se v celoti posvetil temu področju. Katere vidike finančnega menedžmenta lahko podjetniki sami vključijo v svoj poslovni vsakdan in si s tem zagotovijo stabilnejšo finančno strukturo?
  • Ob predpostavki, da že imate dober poslovni načrt, je naslednji najpomembnejši vidik poslovnih financ načrtovanje in upravljanje denarnega toka. Denarni tok predstavlja krvni obtok vsakega podjetja; če je prenizek ali začasno celo presahne, se podjetje zelo hitro znajde v resnih težavah. Denarni tokovi razkrivajo podatke o preteklih izdatkih in prejemkih. Po domače – koliko sredstev je vaše podjetje prejelo v določenem časovnem obdobju in koliko sredstev ste porabili za poplačilo obveznosti. Če vaše podjetje ni start up, ki ga v zgodnjih fazah poganjajo predvsem investitorska sredstva, ste praktično povsem odvisni od lastnega denarnega toka. Za začetek temeljito prečešite vaše finance in si pripravite realističen načrt denarnega toka. Pri samozaposlenih, ki na leto izdajo največ nekaj deset računov, je načrtovanje obvladljivo že z manjšo tabelo, pri večjih podjetjih, kjer je denarni tok bolj kompleksen, pa bo prav prišel kakšen bolj napreden računovodski program. V načrt vključite vse – na pozitivni strani so prilivi od prodaje blaga ali storitev, sredstva, pridobljena s posojili, finančne naložbe, na negativni strani pa plačila fiksnih stroškov, najemnine, naročnina za internet, plače in honorarji ter davčni odlivi. 
  •  Načrt denarnega toka zastavite konzervativno. Razmere na trgu so negotove in preveč optimistično načrtovanje se lahko hitro obrne proti vam. Kot pravijo v anglosaksonskem svetu: »Better safe than sorry.« Poiščite rezerve na negativni strani. Običajno je lažje vsaj malo znižati stroške, kot na hitro povišati prilive.
  • Pričnite z dodatnimi ukrepi za izboljševanje krvne slike vašega podjetja – optimizacijo denarnega toka. Če je denarni tok prenizek ali celo negativen, še enkrat preverite višino svojih marž in poskusite reprogramirati ali odložiti svoje finančne obveznosti. Po drugi strani pa poskusite z ukrepi, s katerimi lahko nekoliko pritisnete na kupce in dobavitelje. Račune izdajte takoj po dobavi blaga ali opravljeni storitvi. Plačilni rok naj bo karseda kratek. Strankam, ki vedno plačujejo z zamudo ali neredno, ponudite popust za takojšnje plačilo. Lastne obveznosti vedno poravnajte šele na datum zapadlosti – nobene potrebe ni, da bi s predčasnim plačevanjem kreditirali druga podjetja. Presežek tekočih sredstev namreč lahko zagotovo bolje izkoristite.
  • Vprašajte za nasvet. Poslovne finance so kompleksen preplet finančnih, pravnih in računovodskih vprašanj. Nihče ne more pričakovati, da bo podjetnik sam poznal odgovore na vsa vprašanja. Za osnovne nasvete lahko vprašate svojega računovodjo, za težja vprašanja pa se lahko obrnete na svetovalce v bankah ali na specializirane finančne svetovalce. To sicer ni najcenejša možnost, a optimizacija poslovnih financ je dolgoročno zagotovo ena od najpomembnejših potez, ki jih boste potegnili v življenju podjetja.
VIR: http://poslovni.azimut360.si

Ni komentarjev:

Objavite komentar